TopReality.sk idú na zahraničné trhy, mieria do ČR a Rumunska

12.08.2014, Martina Marenčáková | Reality, nové projekty, novostavby

TopReality.sk, v súčasnosti najnavštevovanejší portál v SR so zameraním na nehnuteľnosti, expandujú do zahraničia. Úspešný model budovania realitného webu si vyskúšajú aj v ČR a Rumunsku.

Portál s ponukou realít vznikol v júni 2007Portál TopReality.sk je dnes na Slovensku lídrom trhu. Pre jeho majiteľa Mareka Grajcaríka bola expanzia do zahraničia jasnou voľbou: "Ak sa vo svojom segmente stanete jednotkou, neuspokojíte sa s tým a hľadáte ďalšie možnosti, ako napredovať a rásť. Preto po úspešnom dobytí slovenského realitného trhu bola expanzia do zahraničia logickým riešením."

V hre boli viaceré krajiny, ale vstup na relatívne neznámy trh vyžaduje zvážiť si mnohé faktory – najmä jazyk, internetové prostredie, konkurenciu a možnosť presadiť sa. Rozhodnutie spustiť projekt TopReality.cz v Českej republike podľa M. Grajcaríka padlo rýchlo.

Marek Grajcarík, majiteľ webu TopReality.sk"Takmer žiadna jazyková bariéra a aj pokiaľ ide o inzeráty a inzerujúce spoločnosti, obe krajiny sú navzájom veľmi úzko prepojené. Veľa realitných kancelárií pôsobí zároveň na Slovensku i v ČR, mnoho našincov hľadá nehnuteľnosti u susedov a naopak. Všetky tieto faktory nás logicky doviedli k tomu, aby sme vstúpili na český trh," hovorí.

S Rumunskom bola situácia odlišná. Vzdialená krajina si vyžadovala dôkladnú analýzu trhu a konkurencie. "Po zvážení viacerých faktorov sme usúdili, že práve na rumunskom realitnom trhu vidíme rovnaký potenciál ako kedysi na Slovensku," vysvetľuje M. Grajcarík, ktorý na začiatku stavil na budovanie dobrých vzťahov s realitnými kanceláriami. Tie osobne navštívil v celej SR a funguje to dodnes.


Manažéra hľadali takmer rok

Model budovania portálu, ktorý sa stal úspešným na Slovensku, chce M. Grajcarík zopakovať aj na rumunskom trhu. Najal si tam country manažéra, ktorému sa snaží odovzdať všetky svoje nadobudnuté skúsenosti a cenné know-how.

"Country manažéra sme v Rumunsku hľadali bezmála rok. Musel to byť človek, ktorý si dokáže vybudovať vzťahy s realitnými kanceláriami tak dobre, ako kedysi ja na Slovensku," poznamenáva.


Boj o doménu a problém s akvizíciou

Obe zahraničné domény nesú brand TopReality v príslušnom jazyku. Získanie českej domény TopReality.cz však sprevádzal zhruba dvojročný spor, v ktorom napokon uspela spoločnosť TopReality.sk. "Súdili sme sa o doménu s najväčším priekupníkom s doménami v Čechách, súd však uznal, že právo je na našej strane," prezrádza pozadie situácie M. Grajcarík.

Rumunskú doménu TopImobiliare.ro kúpili bez komplikácií, no vstup na rumunský trh sa bez nich nezaobišiel. Pôvodne sa plánovala akvizícia popredného rumunského portálu. Tá sa napokon neuskutočnila, a tak padlo rozhodnutie vybudovať portál od základu na vlastnej doméne.

"Neúspešnou akvizíciou sme stratili takmer rok, no rumunský trh s realitami sa ešte len rozbieha. Internetizácia obyvateľstva síce z roka na rok stúpa, realitné portály však nie sú také technicky vyspelé a softvérový trh takmer neexistuje. Preto stále máme čo ponúknuť a na rumunský trh prinesieme veľa nových, prevratných vecí," nadchýna sa M. Grajcarík.


Rôzne krajiny, rovnaký softvér

Oba zahraničné portály využívajú rovnaký softvér pre realitné kancelárie, aký bol vyvinutý a úspešne implementovaný na slovenskom trhu. Jediný rozdiel je v jazyku, ktorý je lokalizovaný a prispôsobený danej krajine.

"Som presvedčený, že náš softvér pre realitné kancelárie je funkcionalitou dostatočne pripravený pre akékoľvek teritórium. Ak však náš country manažér usúdi, že softvér na tom-ktorom trhu treba ešte doladiť, nie je to pre nás žiadny problém," uzatvára M. Grajcarík.

Foto: Shutterstock, TopReality.sk

Podobné články