Dodávatelia stavebných prác cez dopytové on-line služby
Stavebný ruch v domácnostiach, či už ide sezónne alebo väčšie práce, s príchodom teplých mesiacov ožil. Stavia sa a rekonštruuje, dopyt po stavebných materiáloch a remeselníkoch sa zvyšuje.
V tomto období roku zaznamenávame rastúci záujem o služby z týchto segmentov, ktoré patria v našich službách medzi najsilnejšie a najžiadanejšie, hovorí Otto Kočí, riaditeľ spoločnosti B2M, ktorá prevádzkuje dopytové on-line služby, napríklad 123dopyt.sk.
"S jarnými a letnými mesiacmi sa podľa našich štatistík objavuje maximum požiadaviek na stavebný segment. Tým, ktorí tento rok plánujú rekonštrukciu či výstavbu a chcú si vybrať z ponúk najlepších firiem skôr, ako budú na celú sezónu vyťažené, radíme neváhať so zadaním dopytu," uvádza O. Kočí a dodáva, že na cez dopytový on-line systém sa dá zohnať prakticky čokoľvek.
V tomto období si stavebné firmy podľa neho zabezpečujú prácu na celý zvyšok roku a ukazuje sa, že čoskoro budú mať "plný diár". "Stavebné spoločnosti majú obmedzené kapacity," vysvetľuje O. Kočí a ukazuje, aké jednoduché je vytvoriť si vlastný profil na 123dopyt.sk. Vďaka nemu nechodia informácie len na zadaný e-mail, ale po uvedení dopytu sa v systéme prehľadne zobrazia aj reakcie naň. Z tých je potom jednoduché si vybrať tú najvhodnejšiu ponuku.
Na 123dopyt.sk možno nájsť dodávateľov, ktorí majú dlhoročné skúsenosti s realizovaním projektov rozmanitého druhu. Kvalita ich práce sa dá preveriť i prostredníctvom systému referencií od predošlých zákazníkov.
Ceny ponúk – najmä kvôli otvorenej súťaži o zákazníka, ktorá cez systém prebieha, sa pohybujú na bežnej a nezriedka aj o niekoľko desiatok percent nižšej úrovni. Ak chce totiž firma zákazníka (dopytujúceho sa) získať, musí ponúknuť výhodnú cenu a pravdaže, i vysokú kvalitu služieb. Inak hrozia negatívne referencie na profile danej firmy v dopytovom systéme.
Je niekoľko spôsobov, ako si potenciálneho dodávateľa či zhotoviteľa v systéme overiť a podľa určených kritérií si vybrať toho najsúcejšieho. Či už je prvoradá cena, dostupný materiál, rýchlosť realizácie/dodania alebo spomínané referencie od predošlých zákazníkov firmy.
"Snažíme sa o maximálnu spokojnosť používateľov, ktorú považujeme za naše know-how. V prípade náhodných nepríjemností s vybraným dodávateľom dokonca ponúkame bezplatné právne poradenstvo pre užívateľov našich služieb," uzatvára O. Kočí.
Foto: Bosch