Slovensko žiada urýchliť prípravu novej diaľnice do Viedne

14.10.2014, SITA | Správy zo stavebníctva

Slovensko je za urýchlenie prípravy výstavby novej diaľnice do Viedne. Rakúsko počíta s výstavbou komunikácie až po roku 2023, Bratislava ju však bude súrne potrebovať už okolo roku 2020.

O zrýchlení prípravy a výstavby diaľnice S8 v Rakúsku a jej spojení s plánovanou diaľnicou D4 na území SR rokoval dnes minister dopravy Ján Počiatek so svojím rakúskym rezortným kolegom Aloisom Stögerom. "Vzhľadom na dopravné zaťaženie v hlavnom meste SR je veľmi potrebné, aby sme intenzívne pracovali aj na druhom spojení Bratislavy a Viedne, ktoré odkloní tranzitnú dopravu z diaľnice D2 ešte pred vjazdom do slovenskej metropoly," povedal po rokovaní minister J. Počiatek.

Práve dobudovanie diaľnice S8 až po slovenské hranice a s tým súvisiaci ťah D4 minimálne po križovatku s diaľnicou D2 je podľa neho projektom, ktorý dokáže splniť tento cieľ. Obaja ministri sa preto dohodli, že ešte v tomto roku zasadne pracovná skupina, ktorá bude intenzívne riešiť s tým súvisiace procesy.

"Dôležité je stanoviť vhodný hraničný prechod, ktorý by v maximálnej možnej miere vyhovoval aj náročným kritériám pre posudzovanie vplyvov na životné prostredie," uviedol minister A. Stöger. Potvrdil, že prvým krokom pri realizácii tohto plánu bude zriadenie pracovnej skupiny a podpísanie memoranda o porozumení s cieľom urýchliť plánovanie a realizáciu projektov cestnej a železničnej infraštruktúry.

Obaja ministri sa zaoberali aj možnosťami, ako zosúladiť spoločný postup pri budovaní vysokorýchlostného železničného spojenia medzi Viedňou a Bratislavou. Potrebné je totiž nastaviť ideálny model výstavby budúcej vysokorýchlostnej trasy Viedeň - Bratislava - Budapešť.

"Významným impulzom na zlepšenie vzájomnej železničnej dopravy bude aj elektrifikácia železničnej trate Bratislava - Marchegg - Viedeň. Cieľom nasledujúcich rokovaní bude zabezpečiť, aby si rakúska strana stanovila reálny a v blízkom čase uskutočniteľný termín realizácie tohto projektu," dodal hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.

Podobné články

  • Výstavba diaľnic sa má urýchliť, parlament schválil novelu zákona

    D2-malacky-sk-2-X.jpg

    Príprava a výstavba diaľnic a rýchlostných ciest na Slovensku by mala byť rýchlejšia a efektívnejšia. Umožní to novelizácia zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a ciest pre motorové vozidlá, ktorej návrh dnes schválila Národná rada SR.

  • Prieskum o angažovanosti politikov v segmente obnovy budov

    Budovy-obnova-2-X.jpg

    Platforma Budovy pre budúcnosť a jej deväť členských združení hodnotili angažovanosť politikov v segmente obnovy budov. Ocenili najmä prezidentku Zuzanu Čaputovú, ako aj legislatívne návrhy či činnosť inštitúcií.

  • Na železniciach chce štát za desať rokov investovať 5 mld. eur

    Zeleznice-infram-2-X.jpg

    Strategický dokument informujúci, kde chce štát investovať na železniciach počas najbližších desiatich rokov, zverejnilo dnes Ministerstvo dopravy a výstavby SR na svojej webovej stránke.

  • V digitalizácii musí slovenské stavebníctvo urobiť ďalší krok

    55c-shutterstock_627164012-2-X.jpg

    Kedysi sektor výstavby spravil veľký krok, keď prešiel z rysovacích dosiek na projektovanie CAD. Aby slovenské stavebníctvo bolo konkurencieschopné a efektívne, musíme urobiť ďalší krok.

  • Dánsko môže byť inšpiráciou, ako naštartovať zelenú transformáciu

    Kodan-Nordhavn-5-X.jpg

    Ambicióznosť sa vypláca. Ukazuje to dánsky prístup k udržateľnej výstavbe, ktorý by mohol byť inšpiráciou aj pre investície do obnovy budov v rámci Plánu obnovy a odolnosti. Presvedčili sa o tom aj účastníci nedávnej prezidentskej delegácie z radov odborníkov na udržateľnú výstavbu na oficiálnej návšteve Dánskeho kráľovstva.

  • Stavebný softvér sa môže naučiť používať každý, výhody sú zjavné

    76c-shutterstock_1039121731-2-X.jpg

    Digitalizácia v stavebníctve postupuje na Slovensku pomaly. Jednou z najčastejších príčin je obava pracovníkov z novej technológie. Používanie softvéru na stavbu a údržbu budov, ako je napríklad PlanRadar, je však v skutočnosti jednoduchšie, ako by sa mohlo zdať. Úspora a efektívnosť, akú softvér prináša do stavebných aj údržbárskych procesov, je pritom vysoká.