Kríza naučila Slovákov vyberať si bývanie starostlivejšie ako prv

26.03.2012, Parkville | Reality, nové projekty, novostavby

Lokalita, imidž novostavby a odporúčanie známych – najmä podľa toho si Slováci vyberajú v čase krízy kvalitné bývanie. Vyplýva to aj z hodnotení klientov bratislavského projektu Parkville.

„Zákazníci vyhľadávajúci kvalitné bývanie po bežnej inzercii nezvyknú siahať. Reagujú zväčša na rady svojich priateľov a známych, imidž kampane a na médiá, ktoré patria k ich životnému štýlu. Zhodujú sa na tom aj naši klienti,“ hovorí Michal Padych zo spoločnosti Jones Lang LaSalle, ktorá je výhradným predajcom obytného komplexu Parkville na bratislavskej Kolibe.

Spotrebiteľské správanie Slovákov aj Čechov zmenila kríza najmä v tom, že ľudia sú náročnejší na kvalitu realizácie projektu a jeho architektúru. „Pozorne si všímajú nielen samotný byt, ale aj okolie, napríklad záhradu pri dome. Záujemcovia o nové bývanie majú výraznejšie požiadavky voči servisu a platobným podmienkam, sú dnes rozhľadenejší ako prv a majú väčší prehľad o trhu. Transakcie trvajú dlhšie ako pred krízou,“ dopĺňa Iva Nováková z pobočky Jones Lang LaSalle pre Českú republiku.
 

Kto má záujem o kvalitné bývanie

Záujem o kvalitné bývanie a dokončené stavby napriek výkyvom trhu v posledných mesiacoch neupadá. Celkovo sa podľa Jones Lang LaSalle záujemcovia o kvalitné bývanie delia do troch skupín.

„Prvá z nich hľadá nové bývanie pre rodinu vo veľkom priestore, ako je napríklad rezidenčný komplex Parkville. Druhou skupinou sú klienti kupujúci s cieľom investovať, poväčšine do nie veľkých bytov a blízko centra mesta, pričom ide najmä o menšie dvoj- či trojizbové byty. No a po tretie, máme špecifických zákazníkov, ktorí túžia po prechodnej alebo víkendovej adrese v samom srdci mesta,“ pokračuje M. Padych.

Sú to predovšetkým úspešní obchodníci či vrcholoví manažéri, ktorí bývajú obyčajne vo vile v meste alebo blízko neho a hľadajú si prechodný pobyt, aby to za kultúrou, zábavou aj romantikou nemali ďaleko, poznamenáva M. Padych. V ČR sa k tejto skupine pridávajú ešte aj klienti zo zahraničia, ktorí ukladajú peniaze do nehnuteľností, keďže ich nechcú ich držať v bankách.
 

Ako sa kúpa financuje

Záujemcovia o dobré bývanie využívajú na kúpu vlastné zdroje, bežné hypoteky, ako aj služby privátneho bankovníctva, čo sa potvrdzuje napríklad i predaji apartmánov v Parkville.

„Naši zákazníci využívajú pri financovaní zhruba v polovici prípadov úvery na bývanie, ostatní kupujú v hotovosti. Väčšina majiteľov apartmánov v Parkville sú Slováci,“ spresňuje Petra Holubová z firmy Orco Property Group, ktorá tento objekt vlastní a spravuje. Komplex je obsadený momentálne takmer na 70 percent.

Parkville je výnimočný nielen svojou architektúrou s veľkorysými exteriérovými priestormi, ale aj rezidenčným spôsobom bývania. Jeho prednosťou je zasadenie do prestížnej lokality na Kolibe či použitie exkluzívnych materiálov pri výstavbe. Rozľahlé presvetlené apartmány majú praktické dispozičné riešenie, otvára sa z nich nádherný výhľad na Bratislavu. Meter štvorcový stojí v Parkville približne 3-tisíc eur (vrátane DPH).

Podobné články