Slováci sú ochotní Makrowinu za kvalitu zaplatiť férovú cenu

08.07.2015, Štefan Kuča | Materiály, technológie, konštrukcie

S výrobkami firmy Makrowin, ktorá zhotovuje drevené a drevo-hliníkové okná, je veľmi spokojných 79,1 percenta a spokojných 18,6 perc. jej zákazníkov. Nespokojných bolo 2,3 perc. respondentov.

Vyplýva to z dotazníka, ktorým si spoločnosť urobila v tomto roku prieskum medzi zákazníkmi, čo si od nej kúpili a dali namontovať okná. Úspešnosť vyplnenia dotazníkov dosiahla 70 perc. z oslovených respondentov, hovorí Dušan Majer, riaditeľ Makrowinu, s.r.o., Detva.

Makrowin-dotaznik-1-X.jpg


Ľudia dajú na odporúčanie známych

"Väčšina klientov odpovedala s najlepším hodnotením na väčšinu otázok. Až 93 perc. zákazníkov by odporučilo výrobky firmy Makrowin svojim známym. Viac ako polovica klientov sa rozhodla obrátiť na firmu Makrowin pri kúpe okien na základe priaznivých referencií od svojich známych. Uviedli, že medzi najviac preferované vlastnosti pri kúpe okien u nich zaváži kvalita, funkčnosť a tepelnoizolačné parametre. S montážnymi prácami a so servisom výrobkov našej spoločnosti bolo veľmi spokojných a spokojných 83 perc. zákazníkov. Táto odpoveď hodnotí najmä kvalitu práce našich montážnikov," pokračuje D. Majer.

Najväčším prekvapením pri vyhodnocovaní dotazníka bolo podľa neho zistenie, že väčšina klientov je s cenou výrobkov firmy veľmi spokojná alebo spokojná. Nespokojný bol iba jeden zákazník. Makrowin pritom zhotovuje iba kvalitatívne najvyššiu triedu výrobkov s vysokými vstupnými nákladmi, preto realizačné ceny nemôžu byť nízke.


Cena je citlivá vec

"Odpovede na otázku, či sú ľudia spokojní s cenami, aj mňa prekvapili, lebo cena je vždy citlivá vec. Konkurencia tlačí ceny neférovo až na dno. Tvrdí, že dodáva presne to isté ako my, len to má zákazník lacnejšie, ale v skutočnosti nás niekedy porovnávajú s výrobcom, ktorý o drevo-hliníkových oknách nemá ani potuchy. Práve ich začal vyrábať, a preto dá nižšiu cenu, na čo niektorí klienti skočia. Hlavný dôvod, prečo si niektoré konkurenčné firmy môžu dať neprimerane veľké zľavy a my nie, sú eurofondy. Tie úplne zdeformovali trhové prostredie a podporili výrazný nárast korupcie. Takáto konkurencia nemusí hodnotu technológie premietnuť do ceny okien. My za technológiu platíme úver aj lízing a tieto splátky musíme zohľadniť v cene výrobkov. Navyše, dreveným a drevo-hliníkovým oknám robíme osvetu a máme podstatne vyššie marketingové náklady," poznamenáva D. Majer.

Dnešným trendom v triede kvalitných okien s vysokými úžitkovými vlastnosťami sú drevo-hliníkové. Zodpovedajú aj požiadavkám zákazníkov, keďže majú dlhú životnosť a minimálne nároky na údržbu. Vyznačujú sa aj dobrými tepelnotechnickými parametrami, zvukovou nepriezvučnosťou, vodotesnosťou, odolnosťou voči zaťaženiu vetrom a bezpečnosťou. Zásluhou týchto vlastností si získavajú čoraz väčší podiel na trhu v zahraničí aj na Slovensku.

Foto: Makrowin

Podobné články