Pri nákupe sa poraďte s odborníkom, vyhnete sa prípadnej reklamácii

20.05.2020, Katarína Puškarová | Materiály, technológie, konštrukcie

Ľudia často šetria tam, kde by nemali. Na svoju škodu. Príkladom môžu byť prípravy záhrad na leto, do ktorých sa laici púšťajú bezhlavo. Novú záhradnú dlažbu si vyberú bez konzultácie s predajcom a potom sa snažia uložiť si ju svojpomocne. Odborníci len nechápavo krútia hlavou. Tento prístup je najnehospodárnejší.

Prečo sa dopredu spoliehať na možnosť reklamácie, keď sa jej dá predísť? Stačí k zariaďovaniu okolia svojej nehnuteľnosti pristupovať zodpovednejšie alebo doň investovať s rozumom. Ak si niekto neskúsený povie, že pri kúpe novej záhradnej dlažby ušetrí, keď si ju osadí sám, lebo veď všetko potrebné nájde na internete, jednoznačne hazarduje. Následné opravy ho môžu stáť raz toľko. Nie nadarmo sa vraví: nie som taký bohatý, aby som si mohol kupovať lacné veci.

Austria-Beton-Werk-2-X.jpg


Rada odborníka je na nezaplatenie

Pri vstupe do predajne sa netreba spoliehať iba na vlastné pocity, ale rovno vyhľadajte odborníka, ktorý je v tom-ktorom segmente vyškolený. "Najrozumnejší prístup je ten, keď zákazník príde priamo do showroomu, kde získa všetky potrebné informácie. Všetok ponúkaný tovar uvidí na vlastné oči, a teda spozná charakter našich produktov.

Predovšetkým mu však prítomní odborníci poskytnú nevyhnutné informácie, ktoré sú pri každom zákazníkovi individuálne," vysvetľuje Marko Szőcs, odborník zo spoločnosti Austria Beton Werk.

Práve osobný prístup k zákazníkom je podľa neho kľúčový pri predchádzaní možných problémov. V takomto prípade sa nemôže stať, že by klient dodatočne reklamoval produkt s odôvodnením, že ho nepoznal alebo sa neoboznámil s jeho vlastnosťami. Typickým príkladom osobného prístupu k zákazníkom je showroom ABWland, ktorý leží na ploche 1 800 m². Bez preháňania možno povedať, že po jeho návšteve má klient v kúpe úplne jasno.


Netreba pokúšať, treba ísť na istotu

Tomu, kto si síce nechá poradiť pri výbere záhradnej dlažby či plota, no potom si zaumieni výrobky v záhrade inštalovať sám, hrozia dokonca ešte väčšie riziká. Sú to škody vzniknuté nedodržaním technologických a montážnych predpisov, návodov predávajúceho, neodbornou manipuláciou a použitím, napríklad odštiepenie hrán pri nekvalitnom kladení. Za to nenesie zodpovednosť výrobca, ale realizátor, teda zákazník – domáci majster.

"Na škody vzniknuté v dôsledku abnormálneho, chybného alebo neprimeraného zaobchádzania, neodbornej manipulácie s tovarom a spôsobené kupujúcim či treťou osobou sa reklamácia nevzťahuje," spresňuje M. Szőcs. Austria Beton Werk na všetky tieto aj ostatné riziká klientov vopred upozorňuje a zároveň na nich apeluje, aby sa pri realizácii obracali výlučne na skúsených odborníkov.

Austria-Beton-Werk-1-X.jpg


Hľadanie problému tam, kde nie je

Ak už problém nastane, každú reklamáciu preverí reklamačné oddelenie výrobcu, v prípade reklamácie vážnejšieho charakteru technický pracovník, ktorý určí, či ide o oprávnenú sťažnosť. Taktiež si treba uvedomiť, že predávajúci neručí za úplnú farebnú zhodu rovnakého typu výrobkov, ktoré môžu byť zhotovené v rôznych podmienkach. Ide vždy o špecifikum výroby.

Farebnosť ovplyvňujú vstupné suroviny, ktoré sú prírodného charakteru. Procesom zretia sa istým odlišnostiam nedá nikdy úplne zabrániť. "Na potlačenie tohto javu je vhodné brať betónové výrobky z viacerých paliet naraz a kombinovať ich, aby sa predišlo prípadnému plošnému farebnému kontrastu," radí realizátor z firmy Austria Beton Werk. Podľa neho často ide o dôležité detaily, neznalosť ktorých môže laikovi bez pomoci odborníkov uškodiť.


Prirodzené vlastnosti nie sú chyby

Treba mať stále na zreteli, že betónové produkty sa zhotovujú zo zmesí zložených z prírodných materiálov. Tie rovnako ako betón počas svojej životnosti prechádzajú prirodzenými premenami spôsobenými poveternostnými vplyvmi a prostredím, v ktorom sú zabudované.

Zmenám farebnosti betónových výrobkov sa teda nedá zabrániť, preto nemôžu byť dôvodom reklamácie. Rovnako tak sa na povrchu betónových dielcov môžu objavovať mikrotrhlinky, ktoré sú opticky zjavné najmä na mokrom povrchu. Tento jav však nemá vplyv na deklarované parametre výrobkov a neovplyvňuje ich funkciu či životnosť. Z tohto dôvodu taktiež nemôže byť podnetom na reklamáciu.


Vopred ušetrené peniaze

Každé neuvážené šetrenie pri kúpe a následnej inštalácii novej záhradnej dlažby alebo plota sa môže poriadne predražiť. Kto bude chcieť vlastné chyby zvaľovať na dodávateľa, nepochodí. Odborníci z Austria Beton Werk preto každému zákazníkovi dokonca odporúčajú skúsených zhotoviteľov, na ktorých sa môžu vo svojom okolí obrátiť. Len tak dokážu eliminovať prípadné problémy, ktoré by inak mohli skončiť v reklamačnom oddelení.

Foto: Austria Beton Werk

Podobné články