NDS chce uzavrieť trvajúce diaľničné súťaže v prvom polroku 2013

11.03.2013, SITA | Inžinierske stavby

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) predpokladá, že rozbehnuté diaľničné súťaže sa ukončia a zmluvy so zhotoviteľmi stavieb sa podpíšu ešte v prvom polroku 2013.

Ide o výstavbu úsekov diaľnice D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala, D1 Hubová - Ivachnová a D3 Svrčinovec - Skalité, spresňuje hovorca NDS Marcel Jánošík s tým, že v prípade prvých dvoch stavieb pokračujú revízne postupy v rámci verejného obstarávania.

V tomto roku diaľničná spoločnosť plánuje vyhlásiť ešte súťaž na výstavbu úseku D1 Budimír - Bidovce za Košicami v dĺžke 14,4 kilometra a s odhadovanou cenou 239,65 milióna eur. Stavebné práce by sa podľa predpokladov mali začať v roku 2014 a skončiť v roku 2017. Ďalšou z väčších pripravovaných investičných akcií NDS je vybudovanie mimoúrovňovej križovatky Triblavina na diaľnici D1 Bratislava - Senec spolu s vedľajšími súbežnými komunikáciami. Práce s plánovaným spustením v tomto roku by mali trvať dva roky. Stavba je súčasťou projektu na rozšírenie úseku D1 medzi Bratislavou a Trnavou.
 

Nešťastie pri Kurimanoch sa ešte vyšetruje

Termín obnovenia stavebných prác na výstavbe mosta pri Kurimanoch na prvom úseku D1 Jánovce - Jablonov zatiaľ nie je známy. "Zhotoviteľ aj objednávateľ momentálne začali pracovať na diagnostike mosta. Po jej vyhodnotení bude možné stanoviť technologický postup ďalších prác," hovorí M. Jánošík. Nešťastie na stavbe diaľničného mosta, ktoré sa stalo vlani 2. novembra a vyžiadalo si štyri životy a deväť zranených robotníkov, ešte nie je vyšetrené.

O doterajšom postupe prác na rozostavaných úsekoch diaľnice D1 Dubná Skala - Turany, Jánovce - Jablonov prvý a druhý úsek a Fričovce - Svinia, ako aj rýchlostnej cesty R4 Košice - Milhosť chce NDS informovať počas najbližších kontrolných dní.
 

Vysporiadanie pripravovaných diaľnic môže stáť 20 mil. eur

NDS rozbehla už súťaž na majetkovoprávnu prípravu chystaných stavieb na stavebné povolenie a ich kompletné majetkovoprávne vysporiadanie. Predpokladaná cena za poskytovanie týchto služieb počas štyroch rokov je 20,1 mil. eur. Rámcovú dohodu plánuje diaľničná spoločnosť uzavrieť predbežne s piatimi uchádzačmi. Ako vyplýva z informácií vo Vestníku verejného obstarávania, ponuky sa majú otvárať 9. apríla t.r.

Predmetom ďalšej vyhlásenej súťaže NDS je vypracovanie geometrických plánov na majetkovoprávne vysporiadanie a súvisiace služby. Ich predpokladaná cena je 10 mil. eur s dodaním počas štyroch rokov. V tomto prípade by mala byť rámcová dohoda uzavretá s najviac ôsmimi účastníkmi. Otváranie ponúk je plánované na 16. apríla.

Predpokladaná cena prác na zosilnenie vozovky privádzača D1 v úseku Prešov - križovatka Haniska je 1,3 mil. eur. Podľa podmienok obstarávania by práce mali trvať dva mesiace od uzatvorenia zmluvy s budúcim zhotoviteľom. Ponuky sa majú otvárať 10. apríla.
 

Štúdie pre rýchlostné cesty R3 a R4

NDS si cez ďalšie výberové konanie chce dať vypracovať strategické hlukové mapy a akčné plány v druhej etape za šesť mesiacov predbežne za 700-tisíc eur. Lehota na otváranie ponúk je 3. apríla. Vypracovanie dokumentácie na realizáciu stavby zameranej na zvýšenie bezpečnosti dopravy na diaľniciach a rýchlostných cestách, výmenu a doplnenie zvodidiel na úseku R1 Šášovské Podhradie - Zvolen má trvať tri mesiace. Predpokladaná cena za túto službu je 90-tis. eur, ponuky sa majú otvárať 4. apríla.

Diaľničná spoločnosť plánuje aj súťaže na vypracovanie štúdií realizovateľnosti stavieb R3 Šahy - Zvolen a R4 od hranice SR s Poľskom po Kapušany. Predpokladaná cena by mala byť 200-tis., resp. 400-tis. eur.

"Cieľom štúdie je posúdiť realizovateľnosť stavby z hľadiska priechodnosti navrhovanej trasy týmto územím s možnosťou technického, ekonomického, environmentálne najvýhodnejšieho riešenia v požadovaných parametroch a overiť zabezpečenie potreby finančných prostriedkov," uviedla NDS v predbežnom oznámení k plánovanej štúdii realizovateľnosti pre R3 Šahy - Zvolen. Zámerom štúdie pre úsek R4 je vyhľadanie a posúdenie technicky, ekonomicky a environmentálne najvhodnejšieho riešenia novej trasy.

Ilustračné foto: Granvia Construction