Predávate či kupujete nehnuteľnosť? Zverte to odborníkom na reality
Realitný trh na Slovensku je dnes trhom kupujúceho, ktorý si môže vyberať z bohatej ponuky. Pri kúpe alebo predaji nehnuteľnosti by sa však mal občan vždy obrátiť na overenú realitnú kanceláriu.
Realitná kancelária s dobrým menom je zárukou, že klient o svoje peniaze nepríde. Profesionáli mu poskytnú komplexné služby – od ponuky viacerých možností predaja, istoty uzatvorenia kontraktu až po kvalitný marketingový servis a osobnú bezpečnosť.
Sieť realitných kancelárií má na rozdiel od sólo obchodníkov navyše aj vyškolených maklérov, precízne služby či systematický prístup k vyhľadávaniu nehnuteľností. Predpredajný aj predajný proces je vždy v prospech zákazníkov, hovorí Marián Paták, konateľ spoločnosti DirectReal, franchisingovej siete realitných kancelárii.
Spoľahlivý servis, kvalitná inzercia
"Klienti u nás nájdu spoľahlivý servis vrátane kvalitného internetového inzerovania ich nehnuteľnosti, rýchleho predaja a pridelenia osobného makléra s priebežnou kontrolou jeho práce. Svedčia o tom aj referencie a vyše 5-tisíc návštevníkov denne na našej webovej stránke. Makléri cez našu sieť predávajú viac ako v malých realitkách. Podporujeme ich vlastným školiacim systémom DR Academy, motivujeme v sebapoznávaní, vo výmene skúseností v tíme, na firemných akciách," pokračuje M. Paták.
Po prvej prehliadke vie schopný maklér predávajúcemu povedať, ako inzerovať konkrétnu nehnuteľnosť. Pre DirectReal neexistuje inzercia s amatérskymi fotografiami, bez osobnej obhliadky či bez korektného obchodného vzťahu s predávajúcim, poznamenáva konateľ firmy.
"Maklér často prikladá k nehnuteľnosti aj doplňujúce informácie, ako je jej 3D pôdorys, virtuálna prehliadka, videoprezentácia, infraštruktúra, služby. Klienti získajú najmä reálnu predajnú cenu, nesľubujeme im to, čo na trhu nie je možné urobiť. Menej je niekedy viac," konštatuje M. Paták.
Klient má aj právnu ochranu
S každým zákazníkom spoločnosť podpisuje zmluvu vypracovanú právnikom. Garantuje tým komplexný predajný servis – od pravidelného informovania o stave záujmu o nehnuteľnosť, cez preverenie histórie nehnuteľnosti, možných záložných práv alebo vecných bremien, vypracovanie trhovej ponuky až po nájdenie kupujúceho.
Vo všetkých franchisingových prevádzkach DirectRealu dostane klient viacero služieb. Nevyhnutnou súčasťou obchodovania sú vlastné exportné inzertné systémy, internetový marketing so zasiahnutím čo naväčšieho množstva potenciálnych kupujúcich, obchodnícke zručnosti a vedomosti dobrého makléra, ako aj právna ochrana v procese predaja.
Tretinu nehnuteľností kúpia ľudia z okolia
"Naši franchisingoví partneri majú k dispozícii silné know-how, ktoré prináša výsledky. Neboja sa zariskovať a idú aj do ekonomicky náročných obchodov, čo by si inde nemohli dovoliť. S výmenou praktických skúseností od kolegov znížia riziko neúspechu. S radami, ktoré dostávajú na školeniach, sa lepšie presadia na lokálnom trhu. Pretože až tretinu nehnuteľností kúpia ľudia z okolia," vysvetľuje M. Paták.
Záujemcom o kúpu franchisingovej licencie firma poskytuje spoločnú prezentáciu na internete, v tlačených a v elektronických médiách. Prácu pod známou značkou klienti vnímajú ako dôveryhodnejšiu a bezpečnejšiu. Franchisanti spolupracujú s ostatnými maklérmi v rámci siete, osobne sa zúčastňujú na prehliadkach nehnuteľností.
"Chceme, aby franchisingové licencie získali ľudia, ktorí veria v našu filozofiu, vedia sa vcítiť do postavenia makléra i kupujúceho, do ich životnej situácie a potrieb, túžob či požiadaviek. Dôležité je počúvať, čo zákazník potrebuje, úprimne sa mu snažiť pomôcť a spoľahnúť sa na náš predajný proces, ktorý sme budovali celé roky," dodáva M. Paták.
Foto: DirectReal