Záujemcovia o PPP projekt na D4 a R7 majú viac času prihlásiť sa

05.03.2015, SITA | Správy zo stavebníctva

Záujemcovia o PPP projekt pre diaľnicu D4 Bratislava, Jarovce - Rača a rýchlostnú cestu R7 Bratislava, Ketelec - Holice majú o dva týždne viac času na prihlásenie sa do verejného obstarávania.

"Ministerstvo dopravy dostalo žiadosti významných európskych spoločností, ktoré žiadali predĺženie lehoty na predloženie žiadostí o účasť. Vzhľadom na snahu rezortu dopravy o vytvorenie maximálne konkurenčného prostredia sme sa rozhodli predĺžiť lehotu do 27. marca," potvrdil minulý týždeň hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa. Pôvodný termín podania žiadostí o účasť bol 13. marca. Zároveň sa zmenila lehota na doručenie žiadostí o vysvetlenie podmienok verejného obstarávania z 27. februára na 9. marca.

Obchvatbratislavy-1-X.jpg

Súťaž na výber koncesionára na projektovanie, výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu úsekov D4 a R7 bola v domácom Vestníku verejného obstarávania zverejnená koncom januára. Predpokladaná cena koncesie na tridsať rokov je 4,53 mld. eur.

Súčasťou projektu PPP budú úseky D4 Bratislava, Jarovce - Ivanka, sever - Rača a R7 Bratislava, Prievoz - Ketelec - Dunajská Lužná - Holice v celkovej dĺžke 59,1 kilometra. Ministerstvo dopravy vyhodnotí žiadosti na základe ekonomicky najvýhodnejšej ponuky. Úspešného uchádzača, s ktorým uzavrie koncesnú zmluvu, chce vybrať v súťažnom dialógu s najviac štyrmi záujemcami, ktorí splnia podmienky účasti. Na financovanie projektu môžu byť podľa rezortu využité aj finančné nástroje využívajúce fondy Európskej únie.

Výstavba D4 a R7 by sa v závislosti od priebehu verejného obstarávania mala rozbehnúť v roku 2016 a trvať štyri roky. Odhadované stavebné náklady podľa štátnej expertízy sú 1,325 mld. eur. Na základe súčasných podmienok a expertíznej ceny štát by budúcemu koncesionárovi splácal za dostupnosť D4 a R7 ročne predbežne 135 milióna až 151 mil. eur. Za tridsať rokov by tak mal zaplatiť dovedna zhruba 4 mld. až 4,5 mld. eur.

Ministerstvo dopravy očakáva, že vysúťažená cena bude nižšia. Keby sa v tomto prípade využili zdroje Slovenského investičného holdingu, základná ročná platba štátu koncesionárovi za dostupnosť D4 a R7 by sa mohla znížiť ročne o 5 mil. až 8 mil. eur počas trvania koncesie.

Vizualizácia: obchvatbratislavy.sk

Podobné články