Ráno patrí nám a našim machrom: druhá jarná kampaň Hornbachu

16.05.2019, Zuzana Božeková | Správy z firiem

Môže si niekto privlastniť konkrétnu časť dňa? Reťazec projektových marketov Hornbach môže. A to nadmieru vierohodne a suverénne. Pretože taký projekt, ako ho vníma Hornbach, je vždy komplexný a náročný na čas.

Hornbach si dokonca myslí, že projekt potrebuje špecifický druh ľudí – takých, ktorých niečo ženie vpred, sú rozhodní a dobre pripravení. A práve týmto ľuďom patrí ráno. "Skorý ranný čas, keď zvyšok sveta ešte spí, to je čas pre našich machrov a ich projekt. Nik tomu nerozumie lepšie ako náš typický zákazník," hovorí David Kolář, marketingový riaditeľ spoločnosti Hornbach pre Slovenskú a Českú republiku.

Hornbach-kampan-rano-1-X.jpg

V novom spote, ktorý pôsobí nadmieru epicky, sa takmer zdá, akoby protagonistu obklopovalo niečo spirituálne. Uprostred svojho ranného projektu sa zastaví a vidí niečo, o čom ostatní zatiaľ ani netušia – začiatok nedotknutého dňa. Presne tam sa chce divák ocitnúť, keď sleduje tento spot. Záhradný skleník sa mu na konci spotu javí ako katedrála. "Ráno patrí nám," vyhlasuje na záver so všetkou úctou Hornbach.

Ako sme však pri reklamách Hornbachu zvyknutí, aj v tomto spote je toho oveľa viac. Predstavuje totiž protiklad k uponáhľanému a hlučnému svetu, v ktorom žijeme.

Hornbach-kampan-rano-2-X.jpg

Hornbach predstavuje miesta, po ktorých túžime a ktoré sa môžu stať naším útočiskom. Zároveň sú však priamo v nás. V hypnotickom tichu, ktoré je vyhradené iba tomu, kto rozbehne svoj projekt skoro ráno. Hluk, šialenstvo a pot, na ktoré sme v spotoch Hornbach zvyknutí, však v novej reklame úplne chýbajú. Namiesto toho má človek pocit, že sa ponoril do sveta, ktorý predstavuje niečo medzi obrazmi Rembrandta a Caspara Davida Friedricha. Atmosféru skorého rána podčiarkuje zborová hudba, ktorá bola skomponovaná práve pre tento reklamný spot.

"Je to asi ten najpomalší spot Hornbachu, aký sme kedy vydali. Každá sekvencia trvá vlastne veľmi dlho. Ale vďaka tomuto umeleckému strihu sa postupne rozvíja jeho hypnotické čaro," hovorí Guido Heffels, kreatívny šéf agentúry Heimat.

Hornbach-kampan-rano-3-X.jpg

Kým prvá kampaň Hornbachu Tak vonia jar je plná bizarného humoru, druhá kampaň Ráno patrí nám prináša posvätné ticho vnútorného pokoja. Ukazuje sa tak variabilnosť komunikačnej značky Hornbachu. Každá kampaň, od klasickej komunikácie až po edíciu Dielo, prichádza s vždy s novým nápadom a najneskôr na druhý pohľad je v nej rozpoznateľná spoločnosť Hornbach. A to už 20 rokov. Tak dlho trvá spolupráca spoločnosti Hornbach s agentúrou Heimat.

Nový spot vznikol pod režisérskou taktovkou Američna Stuarta McIntyra. O produkciu sa postarala firma Anorak v Berlíne, hudobne ho zastrešila spoločnosť Walker v Los Angeles. Plagátová a printová kampaň vznikla súbežne pri nakrúcaní s fotografom Kai-Uwe Gundlachom z Hamburgu.

Hornbach-kampan-rano-6-X.jpg


Vizitka kampane Ráno patrí nám

  • Názov spotu: Ráno patrí nám
  • Agentúra: Heimat, Berlín
  • Produkcia: Anorak Film GmbH
  • Réžia: Stuart McIntyre
  • Hudba: Walker

Hornbach-kampan-rano-4-X.jpg

Foto: Hornbach

Podobné články