V Bratislave pripravujú výstavbu mrakodrapu Eurovea Tower

26.04.2019, SITA | Budovy

Spoločnosť J&T Real Estate na technologickom festivale Ixpo na Tyršovom nábreží v Bratislave predstavila dnes 3D model veže Eurovea Tower. Plánuje ju postaviť v hlavnom meste SR na nábreží Dunaja medzi mostom Apollo a nákupným centrom Eurovea.

Developer ukázal virtuálnu realitu novej štvrte Eurovea City a holografický model mesta, kde sú zobrazené nové električkové trasy. "Pomocou najnovších technológií vieme už teraz sprostredkovať budúci výhľad z bytov mrakodrapu. Rozšírená virtuálna realita umožňuje tiež prelet ponad zónu Eurovea City či prechádzku jej verejnými priestormi," uviedol výkonný riaditeľ J&T Real Estate Pavel Pelikán.

BA-Eurovea-Tower-web-1-X.jpg

Model mrakodrapu, ktorý ukázala firma J&T Real Estate, má viac ako dva metre, váži pol tony a pozostáva z 3-tisíc digitálne vyrobených oceľových, sklenených a plastových častí. Celkovo obsahuje 5-tis. LED svetiel, ktorých farbu, frekvenciu alebo intenzitu možno meniť. Skutočná stavba, ktorú majú dokončiť v roku 2022 ako súčasť Eurovey City, by mala mať 168 metrov a 46 poschodí. Návštevníci festivalu si môžu pomocou okuliarov na virtuálnu realitu prezrieť jednotlivé byty mrakodrapu alebo sa virtuálne poprechádzať po plánovanej štvrti v okolí mrakodrapu.

BA-Eurovea-Tower-web-2-X.jpg

Výstavba Eurovey City počíta aj s vybudovaním novej električkovej trasy. Developer ju predstavil na animovanom 3D modeli. Na ploche troch metrov štvorcových uvidia návštevníci všetky informácie o plánovanej električkovej trati v rozlíšení 4K. Tie sú doplnené o priestorový hologram budov a topografie hlavného mesta SR. Model dopravnej infraštruktúry Bratislavy prezentuje existujúcu sieť električkovej, železničnej a cestnej infraštruktúry so zameraním na koľajovú dopravu.

BA-Eurovea-Tower-web-3-X.jpg

Novú trať plánujú napojiť na už existujúcu na bratislavskom Starom moste. Firma J&T Real Estate plánovala postaviť už v roku 2017 električkovú trať na Pribinovej ulici. Proti výstavbe však namietalo ministerstvo kultúry, keďže trať mala viesť priamo pred novou budovou Slovenského národného divadla. Negatívne by ovplyvnila fungovanie divadla, napríklad počas predstavení, pretože by sa dostatočne nedalo eliminovať hluk a vibrácie. Ohrozená by bola takisto aj Galéria Umelka, pri ktorej sa malo začať stavať.

BA-Eurovea-Tower-web-4-X.jpg

Projekt výstavby električkovej trate v Bratislave mal mať dve vetvy. Prvá mala viesť zo Šafárikovho námestia smerom k Pribinovej ulici. Vetva Nové Lido mala slúžiť na dopravu v plánovanej novej štvrti na petržalskom brehu Dunaja.

Vizualizácie: J&T Real Estate

Podobné články