Začala sa súťaž na obnovu trate Považská Teplá - Žilina
Železnice SR (ŽSR) spustili verejné obstarávanie na druhú etapu modernizácie trate Púchov - Žilina pre rýchlosť 160 kilometrov za hodinu.
Stavebné práce v úseku Považská Teplá - Bytča - Dolný Hričov - Žilina by mali podľa predpokladov stáť 180,6 milióna eur a trvať tri roky.
Ako štátny správca železničnej infraštruktúry informoval vo Vestníku verejného obstarávania, súčasťou prác bude obnova železničných staníc Bytča a Dolný Hričov. Na žilinskej železničnej stanici majú byť vykonané len úpravy na oznamovacích a zabezpečovacích zariadeniach a diaľkové riadenie na zariadeniach s nutnými stavebnými úpravami v budove Riadiaceho strediska energetiky Žilina.
Obnova trate medzi Považskou Teplou a Žilinou sa má financovať z prostriedkov Kohézneho fondu Európskej únie a zo štátneho rozpočtu v rámci Operačného programu Doprava. Otváranie ponúk je plánované 16. apríla 2012, záujemcovia o účasť v obstarávaní môžu požiadať o súťažné podklady do 6. marca. Ponuky budú viazané minimálne do 16. júla t.r.
V súťaži ŽSR na modernizáciu trate Beluša - Púchov navrhlo najlacnejšiu ponuku stavebné združenie OHL ŽS, Brno, a Váhostav-SK, Žilina. Obe spoločnosti chcú takmer deväťkilometrový úsek železnice obnoviť za 91,8 mil. eur bez DPH. Je to o 53 percent menej oproti pôvodnej predpokladanej hodnote prác 194,27 mil. eur. ŽSR ponuky už vyhodnotili a šancu získať zákazku má združenie s Váhostavom, ktorý vlani uspel aj v súťažiach na výstavbu prvej časti diaľnice D1 Jánovce - Jablonov a úseku D1 Dubná Skala - Turany.
V obstarávaní na obnovu trate Beluša - Púchov predložilo ponuky deväť uchádzačov. Všetky sú značne nižšie ako odhadované stavebné náklady. Druhú najnižšiu cenu 96,64 mil. eur navrhla skupina vedená bratislavským Doprastavom, jeho partnerom je firma Subterra. Nasleduje konzorcium v zložení TSS Grade, Trnava, žilinský TuCon, Bögl a Krýsl SK, Bratislava, a Eiffage Construction SR, Bratislava, s ponukou 96,86 mil. eur.
V ponúkaných cenách je zahrnutá aj 10-percentná rezerva na zákazku, ktorú obstarávateľ môže, ale nemusí vybranému dodávateľovi vyplatiť. Modernizácia spomínaného úseku je plánovaná na tri roky, pričom rekonštruované budú aj železničné stanice v Beluši a Púchove. Investícia sa má takisto financovať z eurofondov a zo štátneho rozpočtu. Ide o šiestu etapu obnovy trate z Nového Mesta nad Váhom do Púchova v dĺžke 58,6 kilometra.
Na trati Nové Mesto nad Váhom - Púchov v súčasnosti pokračujú práce v rámci prvej a druhej etapy modernizácie na úsekoch Nové Mesto nad Váhom - Trenčianske Bohuslavice - Zlatovce a štvrtej a piatej etapy na úsekoch Trenčianska Teplá - Ilava - Beluša. Tieto dve stavby majú byť ukončené v máji 2013 a 2014. Tretia etapa prác na úseku Zlatovce - Trenčianska Teplá sa zatiaľ nezačala, pretože pre súdne spory nebola súťaž, trvajúca vyše dvoch rokov, doteraz uzatvorená a ŽSR nemohli podpísať zmluvu s vybraným dodávateľom.