Otvorili novú vetvu križovatky D1/D4, v Bratislave ubudli kamióny

24.06.2025, Petra Poláčiková | Mestá, obce, regióny

Ministerstvo dopravy pokračuje v odľahčovaní intravilánu Bratislavy od tranzitnej nákladnej dopravy nad 7,5 tony. Umožniť to má pokračujúca výstavba križovatky diaľnic D1 a D4.

Vďaka otvoreniu novej vetvy križovatky D1/D4 v smere z Trnavy na Jarovce počas uplynulého víkendu bolo možné presmerovať tranzit mimo frekventovaného Prístavného mosta aj v smere na Českú republiku, Rakúsko a Maďarsko. Zmena už platí, takže Prístavný most už dnes obchádzajú tranzitujúce kamióny v oboch smeroch.

D1-D4-krizovatka--1-X.jpg

Ešte v marci 2025 sa presmerovala tranzitná doprava nad 7,5 tony mimo Prístavného mosta v smere na Žilinu. Vďaka tomu ubudlo z mosta v priemere 650 nákladných áut denne. Celkovo za tri mesiace prešlo Prístavným mostom až o 60-tisíc nákladných áut menej v porovnaní s obdobím pred zákazom tranzitu. Po zavedení presmerovania tranzitu aj v smere na Českú republiku, Rakúsko a Maďarsko očakáva Národná diaľničná spoločnosť podobný výsledok.

Podľa nových pravidiel cez bratislavský Prístavný most prechádzajú iba tie vozidlá nad 7,5 tony, ktoré slúžia na zásobovanie. A to v oboch smeroch. "Nové dopravné značenie v smere z Trnavy na Českú republiku, Maďarsko a Rakúsko sme osadili v rámci prác na otvorení novej križovatkovej vetvy. Osadilo sa viacero dopravných značiek potrebných na prevádzku novootvorenej vetvy a odklonenie tranzitu. Odklon tranzitu z Prístavného mosta tak už v oboch smeroch zostáva trvalým riešením," hovorí minister dopravy Jozef Ráž.

Vylúčenie tranzitnej dopravy je bežné vo väčšine veľkých európskych miest. Cieľom presmerovania dopravy je zvýšiť bezpečnosť a znížiť negatívny vplyv dopravy na obyvateľov.

Foto: Národná diaľničná spoločnosť

Podobné články