Stavebníctvo a stavebné materiály v dopytoch stále vedú

12.12.2015, Katarína Selecká | Štatistiky, analýzy, trendy

Stavebné práce, doprava a poradenstvo. To sú témy, aké Slováci najčastejšie riešia pri zadávaní dopytov cez internet. V službe 123dopyt.sk sa stavebné práce a materiál objavujú bezmála v polovici vyhľadávaní.

"Počet dopytov na stavebné práce a materiál je dlhodobo stabilný a momentálne tvorí takmer polovicu zo všetkých vyhľadávaní," hovorí Otto Kočí, riaditeľ portálu 123dopyt.sk, ktorý je na Slovensku lídrom v poskytovaní online dopytových služieb. Zvyšuje sa aj záujem o služby v oblasti poradenstva (s medziročným rastom o vyše 248 percent), v dopytoch sa čoraz častejšie objavuje i drevo (má zhruba 5-percentný podiel).

Bosch-domaci-majster-9-1-X.jpg

Dopytové systémy sú obľúbené medzi živnostníkmi aj bežnými zadávateľmi, a to najmä pre svoju jednoduchú obsluhu a možnosť ľahko zadať vlastný dopyt po určitom produkte alebo službe. Potom stačí už iba počkať na ponuky a vybrať z nich tú najvhodnejšiu, opisuje podstatu internetovej služby O. Kočí.

Načastejšie tento rok v dopytoch už tradične figurovalo stavebníctvo, hoci len s miernym nárastom. V medziročnom porovnaní sa záujem o túto položku zvýšil zo 44 na 46 perc. Nasleduje doprava a strojárstvo. Medziročne stúpa aj počet dopytov ohľadne cestovania, elektrických spotrebičov a výrobkov rozličného druhu.

A tu je tohtoročné poradie na prvých priečkach:

  1. Stavebníctvo a stavebné materiály (46 perc.)
  2. Doprava (15 perc.)
  3. Stroje a strojárstvo (9 perc.)
  4. Drevo (5 perc.)
  5. Služby (5 perc.)

Celkom zaujímavé výsledky sú v oblasti strojárstva. Za týmto označením sa bežne skrývajú dopyty po nových kotloch, tepelných čerpadlách alebo stavebných strojoch. "Zvýšený dopyt po tepelných zdrojoch vidím vo výhodách čiastočnej či plnej energetickej nezávislosti, ktorú si začína uvedomovať čoraz viac podnikateľov či domácností," poznamenáva O. Kočí.

Služba 123dopyt.sk je na slovenskom trhu deväť rokov a patrí jej silná pozícia v rámci segmentu. Najtypickejším registrovaným používateľom je remeselník, živnostník alebo menšia firma, každoročne portál zaregistruje približne 35-tisíc dopytov.

Foto: Bosch

Podobné články