Päť tipov, ako si home office zorganizovať úsporne a efektívne
Home office je čoraz bežnejšou formou práce – tak prečo ho nevyužiť naplno? Ak ste aj vy medzi tými, ktorí pracujú (alebo by chceli) z domova, určite hľadáte spôsoby, ako zefektívniť svoju produktivitu a ušetriť náklady na vybavenie domácej kancelárie.
V tomto článku pre vás máme päť jednoduchých tipov, ako na úsporný a efektívny home office.
Na pracovnom mieste záleží
Upravte si pracovné miesto tak, aby ste sa jednoducho cítili príjemne. Ste predsa doma – vaša pracovňa tak môže mať akýkoľvek štýl. Je dôležité mať vhodne zariadený pracovný kútik, ktorý je však správne prispôsobený presne pre vašu prácu. Vždy voľte kvalitnú stoličku a stôl, kde budete mať dostatok miesta pre svoje pracovné potreby.
Pokiaľ sa zameriate na ergonómiu, budete mať k dispozícii pohodlnejšie a efektívnejšie pracovné miesto. Náš tip? Nebojte sa zariadiť si štýlové pracovné miesto, ktoré dokonale zapadne do vášho domova. Čo podľa nás nesmie chýbať? Dostatok zelene a trendy dekorácie podľa vášho vkusu a interiérových požiadaviek.
On-line nástroje pre komunikáciu
Je čas naplno využiť všetky tie dostupné on-line nástroje na prácu a komunikáciu. Vďaka on-line nástrojom, ako sú Zoom, Skype či Microsoft Teams, môžete ľahko komunikovať s kolegami a vybavovať svoje pracovné záležitosti z pohodlia domova.
Navyše môžete využiť aj on-line pomocníkov na zdieľanie dokumentov a spoluprácu na projektoch. Hoci niektoré z nástrojov vyžadujú počiatočnú investíciu, ich nespornou výhodou je možnosť uľahčiť vám home office a byť k dispozícii. A... mať všetko poruke priamo v on-line prostredí!
Tlačte múdro, tlačte obojstranne
Musíte veľa tlačiť? A čo keď nemusíte? Práve tlač je jednou z oblastí, v ktorej sa dá dosť dobre ušetriť. Nastavte si obojstrannú tlač. Vedeli ste, že až 50 percent tlačových nákladov môžete ušetriť jednoduchým nastavením tlače na obe strany papiera?
Jednoducho si v nastavení tlačiarne zapnite obojstrannú tlač a ušetrite tak nielen peniaze, ale i životné prostredie. Okrem toho môžete využiť aj obľúbené ekonomické písma a úsporný režim prístroja. Budete tak šetriť farbu do tlačiarne a taktiež aj už spomínané životné prostredie.
Skúsili ste niekedy coworking?
Ako ešte občas rozbiť stereotyp práce pri home office a zefektívniť svoju prácu? Zvážte možnosť využitia coworkingových centier – z času na čas tak môžete zvýšiť svoju kreativitu zmenou prostredia.
Pokiaľ navyše nemáte možnosť pracovať z domova, potrebné vybavenie vám chýba a hľadáte vhodnú alternatívu, práve využitie coworkingových alebo zdieľaných pracovných centier môže byť príjemným riešením vašej situácie. Tieto strediská ponúkajú moderné pracovné prostredie, kvalitné technológie a príležitosť pre networking s ďalšími profesionálmi. To znie lákavo, čo poviete?
A čo tak podpora zamestnávateľa?
Využívate nárok na home office, ale náklady si platíte zo svojho? Ak pracujete z domu ako zamestnanec, máte nárok na náhradu nákladov spojených s vašou prácou. Informujte sa u nadriadených a využite všetku ponúkanú podporu – pretože pracovné nástroje sú nevyhnutnosťou.
Zdroj informácií: www.originalnetonery.sk/blog
Foto: Unsplash.com