NDS musí opäť vyhodnotiť ponuky na úsek D1 s tunelom Višňové
Národná diaľničná spoločnosť (NDS) musí opätovne vyhodnotiť ponuky uchádzačov v súťaži na výstavbu takmer 13,5-kilometrového úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala.
Rozhodol o tom Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) na základe námietok združenia, v ktorom je spoločnosť Doprastav. Vyplýva to z informácií, ktoré dnes zverejnili denníky Sme a Hospodárske noviny.
V obstarávaní na naprojektovanie a výstavbu diaľnice pri Žiline, ktoré sa začalo ešte koncom roku 2011, predložilo najlacnejšiu ponuku združenie stavebných firiem Skanska SK - Strabag vo výške 338,29 milióna eur, čo je 37,7 percenta zo štátom odhadovaných nákladov na realizáciu projektu v objeme 896,53 mil. eur. Druhú najlacnejšiu ponuku navrhlo združenie D1 Višňové DMM v zložení Doprastav, Metrostav a Marti Contractors, a to 382,83 mil. eur.
NDS otvárala ponuky piatich uchádzačov v súťaži až v treťom termíne ešte 26. júna 2012. Taliansko-slovenská skupina Impregilo S.p.A. a Dúha navrhla práce na diaľnici s tunelom Višňové vykonať za 409,8 mil. eur, ďalšie taliansko-slovenské združenie INC S.p.A. - Hant BA DS za 462,23 mil. eur a rakúsko-nemecko-slovenské konzorcium Alpine Bau, Hochtief AG a Váhostav-SK za 474,5 mil. eur. Priemerná cena všetkých ponúk bola 413,53 mil. eur.
Práce na diaľnici Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala vrátane naprojektovania sú plánované na 5,5 roka. Ministerstvo dopravy chce projekt financovať z peňazí Európskej únie a zo štátneho rozpočtu, pričom počíta s jeho rozdelením na dve časové fázy. Dôvodom je, aby práce mohli byť financované z terajšieho a budúceho programového obdobia čerpania eurofondov. Do konca oprávneného obdobia súčasného Operačného programu Doprava, čiže do decembra 2015, totiž nemôže byť diaľnica ukončená v celej dĺžke.