ŽSR nemajú v úmysle podvoliť sa ÚVO a znovu vyhodnotiť ponuky

16.04.2013, SITA, ABC-bývanie.sk | Inžinierske stavby

Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) rozhodol, že Železnice SR (ŽSR) majú znovu vyhodnotiť ponuky uchádzačov v spornej súťaži na obnovu trate Zlatovce - Trenčianska Teplá. Železniciam sa to nepáči.

ŽSR nemajú v úmysle podvoliť sa ÚVO. "Železnice nesúhlasia s rozhodnutím ÚVO ohľadne námietky spoločnosti Skanska a rozhodli sa podať žalobu na Krajský súd v Bratislave. Dôvodom je podľa ŽSR nezákonnosť rozhodnutia, nezákonnosť postupu, neurčitosť a nevykonateľnosť rozhodnutia ÚVO," hovorí Katarína Martinkovičová z odboru komunikácie železníc.

Úrad rozhodol na základe námietky opätovne vyradenej firmy Skanska SK z konca septembra 2012, hoci predtým jej podobnú námietku ÚVO zamietol. Železnice už vlani v októbri podpísali zmluvu na uskutočnenie prác pri modernizácii trenčianskeho úseku trate so združením na čele s TSS Grade a práce na stavbe pokračujú. Úrad po podaní námietky nevydal vlani predbežné opatrenie, ktorým by mohol uzavretie kontraktu zastaviť do rozhodnutia vo veci.

Svoje rozhodnutie o železničnom obstarávaní zo 4. apríla 2013 bližšie nezdôvodnil ani ÚVO. "Jednoznačné stanovisko úradu k veci bolo viackrát prezentované. ÚVO rozhodoval v zmysle platnej legislatívy a máme za to, že rozhodol zákonne a správne," tvrdí hovorca úradu Ján Mažgút.

Agentúra SITA sa zaujímala o reakciu ÚVO na to, aký praktický zmysel má jeho rozhodnutie o opätovnom vyhodnotení ponúk v súťaži ŽSR, keď verejné obstarávanie sa na jeseň 2012 skončilo a práce už dlhšie pokračujú. Na otázku, či si za týchto okolností vôbec vedia predstaviť vykonanie rozhodnutia úradu, hovorca ÚVO neodpovedal.

Modernizácia 12-kilometrového úseku železničnej trate Zlatovce - Trenčianska Teplá by mala byť financovaná z peňazí Európskej únie a zo štátneho rozpočtu cez Operačný program Doprava v tomto programovom období. Práce sú podľa zmluvy o dielo naplánované na tri a štvrť roka, hotové by však mali byť do konca roku 2015. To je podmienkou, aby mohli byť prefinancované z eurofondov. Vzhľadom na pochybný priebeh verejného obstarávania sa však nedá vylúčiť, že EÚ na obnovu trate Slovensku neprispeje.

Ilustračné foto: vlaky.net, Radovan Plevko

Podobné články